Светска влада

Преузето са портала Борба за веру, на којем је објављено 24. септембра 2024, ажурирано 25. септембра 2024.

Самит УН о пакту за будућност увод у Светску владу?

Наш свет се данас суочава са великим изазовима и усред дубоких криза. Већина људи се слаже око овога. Али када је реч о томе шта су кризе и како их решити, идеје се веома разликују. Уједињене нације, на пример, види да је свет угрожен безбројним глобалним шоковима и описује решење као побољшано „глобално управљање“ и, као и раније, Агенду 2030 и постизање њених 17 циљева одрживости.

Да би се приближиле овом циљу, УН одржавају Самит УН о будућности од 22. до 23. септембра 2024. године. Шефови држава и влада свих 193 државе чланице УН састају се у Њујорку. Практични циљ самита је потписивање „Пакта за будућност“.

Обавезе пакта, као и идеја самог будућег самита, део су извештаја, такозване „Наше заједничке агенде“. По традицији, на Генералној скупштини УН 2020. године, државе чланице Уједињених нација повериле су генералном секретару Антонију Гутерешу задатак да развије препоруке о томе како унапредити заједничку агенду и одговорити на садашње и будуће изазове. „Наша заједничка агенда“ је сада визија генералног секретара за будућност повећане глобалне сарадње. Ова визија садржи једанаест тематски различитих досијеа или докумената, такозваних сажетака политике. Сваки сажетак политике идентификује проблеме и решења у одређеној области. На пример, досијеи се баве темама „Свемирски простор“, „Међународна финансијска архитектура“ или „Ангажман младих“, да споменемо само неке. Укратко: УН су изванредно развиле веома свеобухватну визију како свет учинити отпорним на кризе и мирнијим местом.

Али, да ли су УН заправо спаситељ света за који тврди да је са својом „визијом“? Да ли је анализа проблема тачна и, пре свега, да ли су ваше намере тачне? Сада критички гледамо на дневни ред. Прва ствар коју треба приметити да је „Заједничка агенда“ експлицитно стављена у контекст Агенде 2030. Генерални секретар УН Гутереш је рекао: „Са заједничком агендом желимо да дамо нови подстицај Агенди 2030 и остваримо циљеве за одрживи развој у животима људи свуда.“ Да ли Агенда 2030 и њених 17 циљева одрживости заиста воде ка „зеленијем“, бољем и „сигурнијом будућности“, како тврди Гутереш? Хајде да погледамо конкретне примере из одабраних извештаја о политици који бацају другачије светло на „Заједничку агенду“:

УН 2.0.

Ово писмо описује предлоге како саме УН треба да буду реформисане. Посебно је упечатљива тачка „Науке о понашању“. УН пишу о овој теми: „У науци о понашању је препознато да се људи не понашају увек на предвидљив начин и да је људско понашање често обликовано разним факторима, укључујући когнитивне предрасуде и менталне пречице (подсвесни поједностављени обрасци размишљања). Како агенције Уједињених нација проширују своје способности за науку о понашању, можемо повећати утицај наших стратегија и (…) створити потенцијал за бржи напредак ка циљевима одрживог развоја“.

Фацит: УН жели да истражује и утиче на понашање људи како би боље остварили своје циљеве. Поред чињенице да примена налаза бихејвиоралне науке крије велики потенцијал за злоупотребу, поставља се на почетку и питање да ли стратегије УН заиста решавају проблеме. Не можемо а да се не подсетимо времена Ковида, када смо били под притиском да урадимо „праву ствар“ у склопу психолошког рата.

Глобални дигитални договор

Овај пакт, за који би требало да се одлучи глобална заједница, подразумева, између осталог, да сви буду повезани на интернет. Приступ интернету чак треба учинити људским правом! Дигитални идентитет је такође део тога за све, јер би, на пример, могао да помогне да се новац из социјалне помоћи боље исплаћује. Ако узмемо у обзир да су 2019. године Антонио Гутереш и Клаус Шваб покренули стратешко партнерство између Уједињених нација и Светског економског форума, овај Глобални дигитални пакт се појављује у потпуно другачијем погледу: да ли је ово начин на који људе треба гурнути у трансхуманизам, у којем свака особа треба да буде физички повезани на интернет преко наноробота у мозгу?  На то нас подсећа израелски историчар и саветник Светског економског форума Јувал Ноа Харари: „Човек је сада животиња која се може хаковати“ (прим.прир.)

Други предлог реформе интернета позива на „увођење одговорности за дискриминацију и обмањујући садржај“. Познат је тренд да политички лидери борбу против такозваних дезинформација стављају на врх дневног реда. На Светском економском форуму 2024, председница Европске комисије Урсула фон дер Лајен чак је то описала као „главну бригу за наредне две године“. Али да ли се УН такође мери сопственим стандардима и, уопште, ко дефинише дезинформације?  

Платформа за хитне случајеве

Сложени глобални шокови недавне прошлости – како то називају УН – постали су међусобно повезанији и опаснији, са већим глобалним утицајем. Стога постоји потреба за платформом за хитне случајеве која се може активирати у случају кризе довољне тежине и домета. Ризици од пандемије, велики климатски или биолошки догађаји, инциденти у сајбер простору или свемиру или други још непознати ризици помињу се као могући будући узроци таквих шокова. Конкретно, у тексту се каже: „Платформа за хитне случајеве би се (…) фокусирала на састанке на високом нивоу и заговарање у ограниченом временском периоду, окупљајући актере који су способни да значајно допринесу глобалном одговору.“

Овде постаје јасније шта генерални секретар УН подразумева под „јачањем глобалног управљања“. У будућој кризи у којој УН дефинишу колика је опасност, УН треба да сазове и оне актере који су у њеним очима прави за решавање кризе. Мање демократије није могуће!

Швајцарски активиста за грађанска права из корона протестног покрета „Mаss-Voll“, Николас Римолди, чак говори о мутацији УН. У ствари, таква платформа за хитне случајеве би значила крај суверенитета националне државе. Јер ко одлучује о ванредном стању тај је суверен. А у овом случају то би биле УН.

Међутим, није скандалозан само покушај привремене светске доминације, већ и основа на којој УН заснива платформу за ванредне ситуације. На пример, у вези са „пандемијом“ короне, која се више пута користи као пример „комплексног глобалног шока“,  у документу се изражава жаљење што је корона вирус избрисао четири године напретка у борби против сиромаштва. Али то је погрешно! У случају Немачке, на пример, досијеи „Института Роберт Кох“, доказују да су политичке мере, а не вирус који је проузроковао економску штету широм света. Исто важи и за фактор ризика „главни климатски догађаји“: док се ЦО2 помиње у целој Заједничкој агенди као покретач климатских аномалија, тема геоинжењеринга, тј. манипулације временом, се доследно игнорише.

Фацит: УН своју платформу за хитне случајеве заснива на доказаним лажним и непотпуним наративима. Заузврат, у глобалном дигиталном договору тврди да жели да се бори против обмањујућих информација, али не може да испуни сопствене стандарде. То значи да Заједничка агенда и са њом УН губе огроман кредибилитет.

Међународна финансијска архитектура

У другом документу УН је јасно како би суверенитет националне државе требало да се преда недемократским телима: Извештај о политици бр. 6 захтева, између осталог:

– државе чланице УН треба да оснују координационо тело за економске одлуке;

– измирење дугова економски слабих земаља треба поверити комитету експерата;

– велике економије треба да ојачају макроекономску координацију, на пример, тако што ће је пребацити на састанак министара финансија Г20 и гувернера централних банака.

Овај начин покушаја да се проблеми реше централно кроз наднационалне „стручне комитете“ тече као заједничка нит. Очигледно, за генералног секретара Гутереша, што су проблеми већи, то решење мора бити централизованије и мање демократско. Ове намере су застрашујуће и не слуте нам на добро ако будући пакт заиста потпишу државе чланице.  

УН пројекат будућих светских владара?

Организација која је претходила УН била је Лига народа. Постојала је од 1920. до 1946. године са циљем обезбеђивања мира у свету и решавања међународних сукоба. Идеја о таквој Лиги нација била је део плана од 14 тачака тадашњег америчког председника Вудроа Вилсона. Овај план је имао за циљ да донесе мир свету после Првог светског рата и самоопредељење народа. Међутим, творци овог наводно мировног плана били су нико други до Волтер Липман и Едвард Мендел Хаус, каснији суоснивачи Савета за спољне односе, који је основан само да помогне САД, или идејним творцима међународног масонерије, да остваре глобалну превласт. Овај труст мозгова и данас оставља свој прљави траг у свету.  

Да ли је случајно што су наводни мировни пројекат Лиге народа осмислили људи који су живели само у круговима супербогатих и тежили глобалној моћи? Или је Лига народа уопште била средство за постизање циља?

Свако ко се бави Саветом за спољне послове свакако ће у неком тренутку неминовно наићи на име Рокфелер. Ова изузетно богата америчка породична династија несумњиво има огроман утицај, укључујући и своју породичну фондацију. Његов најпознатији потомак, Дејвид Рокфелер, који је умро 2017, био је 36 година директор Савета за спољне послове. У склопу ове институције делује „Студија рата и мира“, са којом су осмишљени темељи организације света после Другог светског рата, што је на крају резултирало Светском банком, Међународним монетарним фондом, НАТО и УН.

Званично се сматра да је Рокфелерова фондација утицала на оснивање Уједињених нација. Али везе су још дубље: 1947. године, Дејвидов деда, Џон Д. Рокфелер млађи, дао је УН чек на 8,5 милиона долара за куповину имовине у Њујорку на којој је тада изграђено њено седиште. Таква донација ствара велике зависности, јер као што сви знамо, не уједате руку која вас храни.

Шта је могла бити намера Рокфелерових иза стварања Уједињених нација и њиховог континуираног утицаја? На питање одговарамо цитатом који се приписује Дејвиду Рокфелеру: „Било би немогуће развити наш план за свет да смо током ових година били изложени жижи јавности. Али свет је сада напреднији и спреман да маршира ка светској влади. Наднационална владавина интелектуалне елите и светских банкара свакако је боља од националног самоопредељења које је практиковано у ранијим вековима.”

Заиста не постоји бољи начин да се сумирају напори Рокфелерових. Савет за спољне послове, Билдербершка конференција, Трилатерална комисија, Светски економски форум – најмоћнији на свету више не седе у зградама владе, већ у одборима које су високе финансије створиле у циљу власти.

У својим мемоарима, Дејвид Рокфелер то још јасније каже: „Неки идеолошки екстремисти чак верују да смо део тајне завере која ради против најбољих интереса Сједињених Држава. Оптужују моју породицу и мене да смо интернационалисти и да смо у завери са другима широм света да изградимо јединственију глобалну политичку и економску структуру – један свет, ако хоћете. Ако је то оптужба, признајем кривицу и поносим се тиме.”

Да резимирамо: Породица Рокфелер, која је имала огромну моћ кроз свој новац и институције најкасније од почетка прошлог века, дошла је на идеју УН и финансијски је подржала. Истовремено, Дејвид Рокфелер се у име своје породице обавезао на централизовано вођство света и на укидање националног суверенитета. Веза са тренутно очигледном жељом УН за глобалном моћи не може се одбацити.

Кла.ТВ

Приредио: Милан Старчевић